Lignit

Lignit

Lo tengo

Lignit

Rústica 200 pp

5,051 opiniones

Información adicional

Catalán (España) · 

Sobre esta edición

17x24 cm Color

Argumento

A finals del segle XIX, la indústria minera del carbó es va imposar al Berguedà a través d’un elaborat sistema de control que va impactar en les condicions socials, polítiques, econòmiques i simbòliques de vida al territori. Qui són la Gabi el Joan? Com van viure la industrialització?

Lignit connecta les veus dels miners que vivien en campaments de barraques i les de les dones que treballaven en la tria del carbó, però també la veu de les muntanyes, que ens apropa a petites realitats quotidianes sovint ignorades i a formes de resistència col·lectiva resseguint la transformació de cinc generacions entrellaçades entre el passat comunal i l’actualitat.

Ver más

Fecha de publicación

Isbn / Código de barras

  • 978-8-419-52335-8

Lo que opinan los lectores

5,0

5 1

ha valorado524/11/2025

Tan evocador com reivindicatiu. En un exercici entre històric i poètic, l’Emma Casadevall ens transporta a un passat poc conegut del nostre territori. Des de la declaració d’intencions de la introducció fins a les hipnòtiques seqüències del relat, l’opera prima d’aquesta autora es converteix en la denúncia d’un sistema que va esclafar una forma de vida tan autèntica com els comunals. En altres paraules, en un clam contra el sistema capitalista i en defensa d’un món cooperatiu més just. Per a aconseguir-ho, l’Emma Casadevall se serveix d’un art en la línia d’autores com María Medem o Ana Galvañ, d’un ús del color especialment atractiu i d’uns recursos literaris que podrien sorprendre si pensem que es tracta d’algú que acaba de rebre la Menció al talent novell del Premi Finestres. Tant de bo Lignit sigui el primer de molts èxits.

El contenido de esta página se encuentra bajo licencia Creative Commons 4.0 Compartir igual, salvo las imágenes de cómics que son propiedad de sus respectivos autores y editores. Renunciamos al derecho de atribución. Más info.